Tuesday, November 5

Friday, July 26

.

SubhanaAllah, Ramadhan Kareem.....pagi yang indah dengan sinaran sang suria....menghayati nikmat  Allah


As we waste our breath  complaining about life..someone out there is breathing their last.

Appreciate what we have.
Be thankful.
Be grateful.
Stop complaining.

Live more.
Complain less.
Have more smiles......
less stress.

Have a really blessed Ramadhan.  Aminn

Tuesday, April 23

AJEEM

Monday, June 11

cooking from the blog= mamafami

ayam panggang
bukti yang mak teh benar-benar buat.....biarlah gambar tak cantik pun.



ini breakfast Ajeem, the cheeky guy......imagine makan ni for breakfast.He was out  last night  so, didn't have dinner with us.

buat puding roti karamel juga( macam kat blog secubit garam n mamafami too)


I can never be a food blogger...never.
Hari ini nak buat apam Betawi...kegemaran mak teh.










here is that cheeky guy





Saturday, February 25

OLE OLE untuk anak-anak saudara

Hello there Khadija,as promised,a few hairclips I made this afternoon.hehe...not bad for a beginner eh



Sorry dear ,I dont know how to rotate this image...hihihi...what to expect from an old lady like me right...




3 pencil cases  for my nieces, a brooch and a hp charm...like it ?I made these a couple of days ago.
 
I am so sorry , if anybody happens to come by here and having problems looking at the snapshots...
when you finished I am sure you"ll have a sore neck...
SORRY..

Monday, October 17

ulangtahun lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Genap 52 thn  menghirup udara segar didunia ini...syukur alhamdulillah pada mu yang maha esa.

Thursday, August 4

Salam Ramadhan al mubarak

SALAM RAMADHAN

Ya Allah! Jadikanlah puasaku dan keluarga sebagai puasa orang-orang yang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malam kami sebagai ibadah orang-orang yang benar-benar melakukan ibadah malam. Dan jagalah kami dan tidur kami orang-orang yang lalai. Hapuskanlah dosa kami, Wahai Tuhan Kami.

Yaa Allah! Berilah aku rezki berupa kasih sayang terhadap anak-anak yatim dan pemberian makan, serta pen
...yebaran salam, dan pergaulan dengan orang-onang mulia, dengan kemuliaan-MU, Wahai tempat berlindung bagi orang-orang yang berharap

Ya Allah, telah tiba bulan Ramadhan. Wahai Tuhan pemilik bulan Ramadhan, Engkau telah menurunkan Al-Qur’an di dalamnya dan telah menjadikannya sebagai penjelas atas petunjuk dan pembeda antara yang hak dan yang batil. Wahai Tuhan kami, berkatilah kami di dalamnya dan bantulah kami dalam melaksanakan puasa dan menunaikan shalat di dalamnya. Terimalah amal-amal kami di bulan ini.

“Ya Allah, segala puji bagiMu yang telah membimbing kami untuk memujiMu supaya kami mengerti bersyukur atas segala kebaikanMu dan supaya Engkau membalas kami dengan balasan yang Kau berikan pada mereka yang berbuat kebajikan.

Ya Allah……

Perkayalah Saudara Saudara Kami dengan keilmuan
Hiasi hati mereka dengan kesabaran
Muliakan wajah mereka dengan ketaqwaan
Sihatkanlah Sahahbat Sahabat Kami supaya dapat menunaikan Ibadah dengan penuh ketaqwaan dan Kesyukuran
Serta terimalah amal ibadah mereka dengan gandaan
Karena hanya Engkau penguasa sekalian alam

Marhaban Ya Ramadhan
Mohon maaf lahir dan bathin…..
  Wishing you 1 month of Ramadhan, 4 weeks of barkat, 30 days of forgiveness, 720 hours of guidance, 43200 minutes of purification, 2592000 secs of Nuur..!!May This Ramadhan be as bright as ever. May this Ramadhan bring joy, health and wealth to all of you.... AMINNNNN